Často kladené otázky

Kedy mám začať volebnú kampaň?

Odporúčame čo najskôr a to najmä v prípade, ak idete kandidovať po prvý raz a nie ste verejne až tak známy. Je to samozrejme individuálne, ale ak majú Vaši protikandidáti náskok, za posledné dva mesiace ho už len ťažko stiahnete. Ideálne je začať sa zaoberať kampaňou aspoň rok pred termínom volieb.

Aký veľký tím potrebujem mať pripravený na kampaň?

Sám kampaň nedokážete urobiť a tím spolupracovníkov potrebujete. Pri menších voľbách sú to dvaja až štyria ľudia a pri väčších voľbách už desať ľudí. Zapamätajte si, že kvalitný tím je dôležitejší ako bilbordy.

Koľko stojí približne volebná kampaň?

Je to individuálne. Iná cena je v okresnom meste a iná je pri celoštátnych voľbách. Ak budete mať záujem, radi si s Vami prejdeme ukážkové rozpočty, aby ste videli náklady na kampaň položku po položke.

Aká je cena za Vaše služby?

Záleží to od rozsahu služieb aké od nás klient vyžaduje. Cena je individuálna.

Ste ochotní robiť pre kohokoľvek?

Nie. V dvoch prípadoch odmietame prácu pre klientov: V prvom prípade, ak by išlo o extrémistického kandidáta alebo stranu. V druhom prípade, ak by to bol klient bez svojho tímu ľudí, alebo bez ochoty urobiť si prieskum verejnej mienky. Bez prieskumov nepracujeme.

Potrebujem v kampani aj prieskumy?

Najčastejší omyl kandidátov sa skrýva vo vete: „Ja prieskum nepotrebujem, viem čo si ľudia myslia“. Nie je to tak. Prieskum potrebujete vždy, pretože s väčšinou voličov sa nikdy osobne nestretnete.

Raz som už voľby prehral, mám kandidovať opäť?

Urobte si prieskum a zistite, či máte šancu. Zažili sme kandidátov, ktorí to nevzdali a vyhrali na druhý a dokonca aj na tretí pokus. Klobúk dole pred ich vytrvalosťou! Ale opäť platí, že je to individuálne.

Sú bilbordy dôležité?

Kampaň je komplexný proces, kde musia spolu fungovať rôzne nástroje. Jedným z nich sú aj bilbordy. Uvedomte si, že bilbord sám o sebe Vám voľby nevyhrá. Je dobre ho mať na to, aby ste ním komunikovali Vaše hlavné posolstvo. Na vysvetľovanie posolstva sa bilbord už použiť nedá, na to musíte mať iné nástroje.

Čo je to posolstvo kampane?

Je to jedna veta, ktorá dá odpoveď na najzásadnejšiu otázku v kampani, ktorá znie: „Prečo by som Vás mal voliť?“

Aké boli Vaše najťažšie kampane?

Každá kampaň je ťažká, ale spomeniem niekoľko, aby ste mali predstavu. Rok 1998 bol kľúčový pre celé Slovensko a sme hrdí, že sme boli súčasťou veľkého tímu ľudí, ktorí poslali do dejín „mečiarizmus“. Ťažké boli aj voľby v roku 2004 na Ukrajine, kde išlo o všetko a skončili sa víťazstvom „oranžovej“ revolúcie. Ďalej prezidentská kampaň Milana Kňažka 2014, ktorú sme robili takmer bez peňazí a napriek tomu sa nám podarilo vyhrať aspoň v Bratislave. Komunálne voľby 2014 v Banskej Bystrici, kde kandidát, ktorý mal na začiatku augusta 3% preferencií sa napokon stal primátorom. Ťažké boli aj Košice, kde sme museli odolávať sústredenému útoku zjednotenej opozície. A napokon za zmienku stojí mesto Snina, kde primátor po piaty krát obhájil svoje kreslo a to je vždy ťažké.